Původně nakupovali zákazníci zdravé boty především pro své děti, dnes ovšem čím dál více dospělých sahá po pohodlných botách i pro sebe. V Little Shoes, jednom z největších e-shopů s barefoot obuví, hlásí za poslední 4 roky zdvojnásobení poměru prodaných bot pro dospělé, které nyní tvoří třetinu jejich obratu.
Zatímco celkový obrat v české e-commerce podle APEK za rok 2023 klesl o 6 %, jihočeské firmě Little Shoes se dlouhodobě daří udržovat růst, tentokrát o 5 % proti předchozímu roku. Pozitivní výsledky přináší pohled na nákupy ze zahraničí, které meziročně vyrostly o téměř 30 %, zvýšený zájem o barefoot boty přichází z Polska, Maďarska a jihu Evropy (Itálie, Španělsko, Portugalsko). Celkově z Little Shoes putovalo na Evropské trhy více než 21 tisíc párů bot. Mezi nejprodávanější patří i české značky Beda, Jonap a Pegres, nebo slovenská Protetika.
„Naši přítomnost na zahraničních trzích se chystáme dále posilovat,“ uvádí Martin Borl, který společně s manželkou Klárou firmu strategicky vede. „Plánujeme se více zaměřit na zbožové srovnávače, marketplaces a ve hře zůstává i spuštění dalších jazykových mutací, které bychom rádi přidali ke stávající anglické, německé a slovenské verzi e-shopu. V zahraničí očekáváme až 40% růst. V rámci celé firmy bychom rádi dosáhli 20% navýšení obratu,“ upřesňuje plány na rok 2024.
Majitelka Klára Borlová doplňuje cíle firmy: „Naší prioritou je, aby co nejvíce dětí obulo jako své první boty takové, které nebrání přirozenému vývoji chodidla, ale naopak jej posilují. Chystáme kampaň pro oslovení nových zákazníků, která má výrazněji komunikovat benefity barefoot obuvi pro zdraví dětí i dospělých. Zároveň je naším cílem, aby barefoot boty byly vnímány jako normální a správná obuv, nikoliv jako okrajová alternativa.“ Že zvyšování povědomí o bosobotách patří mezi klíčové aktivity Little Shoes dokazuje i aktivní účast na založení Asociace barefoot obuvi (ABFO), která si klade za cíl právě podporu zdravého obouvání a osvětu jak odborné, tak široké veřejnosti.
„Kromě prodeje bot chceme našim zákazníkům nabídnout i další produkty, které si budou rozumět s celkovou filozofií well fashion, tedy módy, která je jak pohodlná, tak i šetrná k životnímu prostředí, což zahrnuje využívání zdravotně nezávadných, ekologických a příjemných materiálů,“ popisuje podrobněji Klára Borlová.
Úspěchy minulého roku shrnuje Martin Borl: „Vyjma expanze na Slovensko jsme učinili výrazný pokrok v nákladové efektivitě a zlepšování vnitřních procesů firmy. Podařilo se nám tak v nejisté době stabilizovat naše fungování, abychom zákazníkům i v dalších letech mohli přinášet pohodlný nákup pohodlných bot. Koncem roku nás čeká výročí 10 let od založení. Za tu dobu jsme prokázali, že boty se dají nakupovat i on-line. Vážíme si toho, že k nám lidé chodí pro boty i pro radu, kladné recenze svědčí o spokojenosti s našimi službami. Kdo se trochu orientuje na barefoot trhu tak ví, že málokde jinde najde tak široký výběr modelů skladem, rychlé doručení a možnost snadného vrácení. Udržení těchto kvalit a konstantní zlepšování služeb pro věrné i nové zákazníky jsou alfou a omegou našeho podnikání.“